یاس من
یاس من

یاس من

تلویزیون ممنوع !

یک هفته تله ویزیون رو خاموش کردم و کلا از برق کشیدم. می خواستم امتحان کنم ببینم چی می شه. با خودم فکر می کردم که من می تونم خیلی راحت بدون تله ویزیون زندگی کنم، فقط شاید آقای ات ساین به خاطر اخبار ورزشی و یا مسابقات ورزشی همراهیم نکنه . . .


  

دو روز اول احساس غرور داشتم . دیدی  می شه. واقعا چقدر خوبه که آلودگی صوتی تو خونه کمتر شده. اما بعدش یاد سریال مورد علاقه ام افتادم " ماجراهای مرداک" اون روز یه کم پکر شدم . همش می خواستم برم تله ویزیون رو روشن کنم و حداقل تکراش رو ببینم ! دلم واسه کارتون " باب اسفنجی " تنگ شده بود. حتی دلم اخبار می خواست!!! 


یه شب رفتیم مهمونی و طبق معمول اکثر خانواده های ایرانی تله ویزیونشون الکی روشن بود. انگار که یه عضو خونه اس. حالا هیچی هم نداشتا. اما من تمایلی نداشتم که در این مورد باهاشون حرف بزنم. چون شروع نکرده بازنده می شدم.


بعضی ها همینکه صبح از خواب پا می شن شاید اولین کاری که بعد از توالت رفتن انجام می دن ، روشن کردن تله ویزیون باشه. همچین دنبال کنترل می گردن انگار یه تیکه طلا گم کردن.  واقعا ما از تماشای همه برنامه های تله ویزیون چه فایده ای می بریم؟


همون شب که رفته بودیم مهمونی یه برنامه شروع شد که توجه پسرم رو جلب کرد. چنان محو شده بود که نگو. یه برنامه ی طنز بود که چون غذا نداشتن بخورن ، کتاب آشپزی رو باز کرده بودن و مثلا صفحه مربوط به طبخ کشک بادنجون رو پاره می کردن و می  خوردن! یه دفعه متوجه بد آموزی اش شدم . پسرم گفت: " بابا دارن کتابشونو پاره می کنن؟" باباش هم گفت : " وای چه کار بدی! ما باید مراقب کتابامون باشیم مگه نه پسرم؟" و کانال رو عوض کرد. ولی  پسرمون هنوز داشت به چیزی که دیده بود فکر می کرد. لازم نیست که بگم فرداش همون کار رو کرد!!!


بعضی وقتا یه حرفایی از بچه هام می شنوم که بعدا متوجه می شم از تماشا کردن تله ویزیون یاد گرفتن. گاهی وقتا که بچه هامو برای دو سه ساعت به یکی از افراد فامیل میسپرم که به یه کار ضروری برسم، متوجه می شم که اونا واسه آروم نگه داشتن دوقلو هام از تله ویزیون استفاده کردن ! واقعا ناراحت می شم.


خانمهایی رو میشناسم که از 6 عصر تا 12 شب سریال تماشا می کنن اونم هرشب. حتی تو ماه رمضون خونه یه حاج خانمی افطار دعوت بودیم، قبل افطار همیشه دوست دارم مناجات " ربنا " رو بشنوم، ولی حتی صدای اذان رو هم نشنیدم چون صاحبخونه داشت "دیلا خانم" نگاه می کرد. 


یه نفر تو فامیلمون هست که اگه موقع تماشای سریالاش یکی بش زنگ بزنه جواب نمیده!! حالا مثلا اگه هر سه شنبه سریال مورد نظرش شروع می شد ، خب می شد درکش کرد. ولی نه اینکه همه برنامه ها توی فهرست علاقمندی هاش باشن نه نمیشه. به نظرم باید بره دکتری مشاوری چیزی.

همین آدم یه بار نذاشت ما فوتبال نگاه کنیم تا خودش برای بار چهارم یه فیلم هندی رو تماشا کنه!!!!!!!!!


بعضی از خانواده هم چند تا تله ویزیون تو خونه دارن که مثلا بچه ها برن پرشین تون نگاه کنن. بابا بره فوتبال ببینه و مامان هم سریال.

چقدر از هم جدامون کرده این تله ویزیون.

واقعا هر چیزی باید به اندازه باشه و برای هر کاری باید برنامه داشته باشیم.


ات ساین طاقت نیاورد و به خاطر مسابقات والیبال و غیره کنترلا رو پیدا کرد و سر قول و قرارمون نموند. اما من چند تا قانون وضع کردم که امیدوارم با اقتدار بتونم اجراشون کنم و آقای ات ساین هم همراهیم کنه.

مهمترین شون هم اینه که :

موقع غذا خوردن باید تله ویزیون خاموش باشه حتی اگه مهمان داشته باشیم!


فقط توی ساعتهای محدودی تله ویزیون روشن باشه!


بچه ها هم اجازه ندارن هر برنامه ای رو نگاه کنن واسه همینم ما هم هر برنامه ای رو نگاه نمی کنیم!


دقت کردین توی اکثر خونه ها تله ویزیون رو تو مرکز خونه می ذارن . راستی چرا ما ایرانی ها اینقدر تله ویزیونی شدیم؟


نظرات 1 + ارسال نظر
نمایش رایگان بنر پنج‌شنبه 13 شهریور 1393 ساعت 07:08 ب.ظ http://Lbab.ir

تبادل بنر موثر ترین روش افزایش بازدید از سایت شما

htt2baner.ir
در هر دو سایت عضو شوید و با خواندن نحوه آموزش فعال کردن لینک و بنر
فعال شوید
تا بنر شما در هزاران سایت به رایگان نمایش داده شود
http://Lbab.ir
اگر بازدیدی زیر 1000 تا داشتید
باید پیام گفته شده را به 10 نفر دیگه بدهید تا در آینده حذف نشوید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد